אימון היט (HIIT) הנו אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה – High Intensity Interval Training (או בקיצור, אימון HIIT)  זכה לפופולריות עצומה בעשור האחרון. האפשרות להצליח לשרוף שומנים ולחזק את השרירים, וכל זאת בתוך זמן קצר מאד ביחס לאימון רגיל בחדר כושר, הפכו את האימון הזה לטכניקה המועדפת של מתאמנים רבים בעולם, בתקופה שבה הזמן הופך להיות המשאב היקר ביותר.

החלק המשותף לכל סוגי האימון מסוג היט הוא העבודה בעצימות גבוהה עם שילוב הפוגות קצרות של מנוחה. העבודה מתחלקת בין סוגי השרירים השונים, כאשר בדרך כלל בכל אימון ישולבו מספר מערכות שרירים. התרגול מתבצע באמצעות חזרה על תרגיל מסוים (למשל סקוואט, ריצה מהירה במקום או ספרינט, כפיפות מרפקים, שכיבות סמיכה או קפיצות), לאחר מכן ניתן זמן קצרצר למנוחה ואז – מעבר לתרגיל המחזורי הבא.

אימון היט כולל מגוון רחב של יתרונות. היתרון הגדול שהפך אותו לכל כך פופולארי הוא האפשרות לשרוף שומנים בתוך זמן קצר. אימון של עשר דקות או של רבע שעה יכול להיות שווה ערך לחוגי האירובי הארוכים הנמשכים בין 45 דקות לשעה, ולעתים אף יעיל יותר. נפרט מעט על היתרונות השונים בתרגול אימוני היט.

התרגילים עובדים בצורה מדהימה על סיבולת לב ריאה. בדומה לריצה, הגוף מתרגל לעבד כמות גדולה יותר של חמצן כתוצאה מפעילות גופנית עצימה הכוללת ביצוע של תרגילי כושר אירוביים ואנאירוביים רב מפרקיים המגייסים לפעולה את רוב קבוצות השרירים בגוף. עקב כך קצב הלב עולה במהירות עד להפוגה הקרובה שלאחריה יבוצע מחזור/ מחזורים נוספים. הודות לשיטה אימון זו (אינטרוולים) קיימים עדויות מחקריות לשיפור גדול יותר בסיבולת לב הריאה ביחס לאימונים אירוביים קלאסיים (ריצה, אופניים וכדומה).

שריפת קלוריות בזמן קצר

אימון היט תורם לשריפת קלוריות גבוהה במיוחד בזמן קצר וזאת הודות לעצימות הגבוהה שבאימון. באימון ממוצע נשרפות כ-400 קלוריות תוך 20 דקות אימון נטו ובנוסף, מתרחשת שריפת קלוריות גבוהה שעות ואף מספר ימים לאחר האימון, כתוצאה מתהליך ההתאוששות שהגוף נדרש לו כתוצאה מהאימון. מתאמנים המעוניינים לרדת במשקל ובאחוזי השומן על מנת לחטב את הגוף, יוכלו ליהנות מתוצאות אפקטיביות ע"י שילוב של תזונה נכונה ואימוני היט.