אימון CORE

רוב המתאמנים בחדר כושר עובדים על פיתוח ועיצוב של שרירים ספציפיים: אימון בטן בראש הרשימה, השריר הדו־ראשי הזרועי וחזה. הבעיה היא שאימון מסוג זה מזניח את השרירים העמוקים המייצבים את הגוף, וכתוצאה מכך לא מעט מתאמנים סובלים מבעיות בגב התחתון ומפריצות דיסק. כדי להימנע מהן ולחזק באמת את הגוף, חייבים גם לעבוד נכון וגם לאמן את שרירי הליבה. כאן נכנס אימון ה Core/

חשוב לזכור שעבודה עמוקה היא הבסיס לגוף חזק, ומחייבת שליטה, שמירה ומודעות לקווי הגוף – כתפיים, צלעות ועצמות האגן.

שרירי הליבה הם שרירי הבטן העמוקים (רחב־בטני, קרקעית האגן), שרירי הגב העמוקים (מייצבי הגו ועמוד השדרה) ושרירי העכוז ומהווים למעשה את מרכז הגוף.

שרירי הליבה נמצאים במרכז הגוף, והם השרירים הפנימיים והעמוקים ביותר של הבטן והגב, הם מייצבים את הגוף ועוזרים לתנועתיות שלו. באימוני הליבה נאמן בעיקר את שרירי הבטן, שרירי זוקפי הגב ושרירי רצפת האגן. אלו הם שרירים הפועלים נגד כוח הכבידה ומייצבים את עמוד השדרה.
אזור הבטן הוא האזור היחיד בגוף שאינו נתמך ומוגן על ידי עצמות, אלא על ידי שרירים בלבד, וזאת כדי שנוכל לנוע בחופשיות.

מהם אימוני שרירי הליבה ובמה הם שונים מאימון רגיל?

אימוני הליבה הם אימוני עיצוב, בהם תרגילי כושר משלבים פרמטרים של שיווי משקל, כוח, גמישות וקואורדינציה. העבודה היא במנחים בהם שיווי משקל מאותגר יותר מאימון כושר רגיל. התרגול מצריך ריכוז ומעורר מודעות גופנית גבוהה.

במה תורם אימון הליבה (core)?

  1. שיווי משקל ויציבה נכונה.
  2. מניעה וטיפול בכאבי גב תחתון ופריצות דיסק.
  3. תמיכה שרירית בעמוד השדרה וייצובו.
  4. השטחת הבטן וצמצום היקפים.
  5. הגנה על האיברים הפנימיים.
  6. יצירת איזון שרירים נכון.
אימון קור הוא חלק בלתי נפרד מזוז פיטנס במודיעין. כדאי להוסיף אותו לרשימת האימונים אליהם את נרשמת מתוך מערכת האימונים העשירה אותה אנו מציעים.