ל"עבודה הפונקציונלית" יתרונות רבים ומגוונים, ביניהם שלושה עיקריים אשר מקנים לה עליונות על פני עבודת חדר כושר רגילה.

הוצאה אנרגטית מוגברת – שורפים יותר קלוריות בזמן האימון.
השימוש בקבוצות שרירים רבות יחד באותה פעולה, מגביר את המאמץ הגופני, בין אם של מערכת העצבים ובין אם של השרירים הפועלים יחדיו.  כך עולה בהתאם ההוצאה האנרגטית של הגוף בזמן האימון.
אם נשווה בין עבודה סטנדרטית בחדר הכושר – שם נשרוף בממוצע כ-150-250 קלוריות לאימון של שעה, שהרי בעבודה פונקציונלית לעתים ניתן להגיע לשריפת קלוריות גבוהה בהרבה, 350-500 קלוריות לשעה.

 

הוצאה אנרגטית מאוחרת ומוגברת – שורפים יותר קלוריות גם לאחר האימון.
המושג "הוצאה קלורית מאוחרת" (After Burn) מתייחס לעליה בשריפת הקלוריות במנוחה, בזמן ההתאוששות לאחר ביצוע הפעילות הגופנית.
באימונים סטנדרטיים בחדר הכושר, ההוצאה הקלורית לאחר האימון הינה זניחה כיוון שהעלייה בקצב הלב  ובהפרשת ההורמונים (הורמוני "סטרס") בזמן הפעילות הגופנית היא נמוכה בדרך כלל באימונים סטנדרטיים.
לעומת זאת – באימונים פונקציונליים קיימת עליה משמעותית יותר בקצב הלב, בדופק ובהפרשת הורמוני ה"סטרס" כמו קורטיזול, אדרנלין וגלוקגון.  לגוף לוקח יותר זמן "להתאושש" ולהחזיר עצמו למצב ההתחלתי לאחר האימון ועל כן עולה שריפת הקלוריות במנוחה לאחר האימון בהתאם.
הוצאה קלורית מאוחרת עשויה להגיע גם ל-20%-30% מסך הקלוריות שהוצאנו במהלך האימון.
בחישוב פשוט – אם שרפנו כ-400 קלוריות בזמן האימון הפונקציונלי, נמשיך ונשרוף עוד כ-100 קלוריות לאחר מכן במנוחה.
תכפילו זאת במספר האימונים הפונקציונליים שתעשו בשבוע או בחודש, והרי לכם פער יפה שנוצר בשריפת הקלוריות בין אימונים רגילים לאימונים פונקציונליים.

מתאמנים אשר הציבו לעצמם מטרה של ירידה באחוזי שומן (והתאימו תפריט נכון), ייהנו מתוצאות טובות יותר, מאשר היו מתאמנים למטרה זו באמצעות תרגילים פשוטים בחדר הכושר ופעילות ארובית כלשהי.

כושר אירובי טוב יותר- השימוש בקבוצות שרירים רבות בו זמנית צורך אנרגיה רבה יותר מאימון רגיל ולכן מערכות אספקת האנרגיה של הגוף, ביניהן המערכת הקרדיו-ווסקולארית, עובדות יותר קשה כדי להזרים לשרירים אנרגיה באמצעות הדם, וכך למעשה מבצעים אימון אירובי תוך כדי אימון כוח.  מי שהתנסה בעבודה פונקציונלית יכול לדווח על קצב לב גבוה מאוד ועל הרגשת מאמץ אירובי.

 

עבודה על שרירי ליבה ויציבה של הגוף
הדגש על שיתוף ה"ליבה "( core/trunk) בשרשרת התנועה, מייצר לנו "כוח אמיתי".  כזה הבא לידי ביטוי כאשר אדם מפעיל את כל שרשרת השרירים בגוף שלו כדי לבצע פעולה .
ידוע הרי ששרשרת תהיה חזקה רק כאשר החוליה החלשה שבה מתחזקת.  לכן לא ניתן לפתח כוח בשום תנועה אשר מתנגדת לקרקע כאמצעי ליצירת כוח, בלי שרירי ליבה חזקים. אצל מרבית המתאמנים הליבה היא החוליה החלשה.

בנוסף, באימונים כאלו ניתן לפתח שווי משקל, מהירות תגובה, טווח תנועה, קואורדינציה, זריזות , דיוק ,יכולת אירובית ואנאירובית משופרת.  הכול תלוי באימון…